Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Trendidivat Fashion Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Dobó István utca 23.; adószáma: 27902778-2-13; cégjegyzékszám: 13-09-204831; nyilvántartó hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága; elektronikus levelezési címe: trendidivatluxury@gmail.com ; a továbbiakban: Kereskedő/Szolgáltató) által nyújtott személyes, valamint elektronikus megrendeléseken keresztül nyújtott kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő, Ügyfél (a továbbiakban: Megrendelő/Ügyfél), valamint a Kereskedő/Szolgáltató jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A jelen ÁSZF vonatkozásában Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan ruházati árucikk szállításával kapcsolatos szolgáltatásra, amelynek megrendelése a www.trendidivat.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal, Webáruház) és a Facebook közösségi oldalon, továbbá Facebook Messengeren keresztül történik.
1.2. A Szolgáltató Weboldalán webáruházat működtet (a továbbiakban: Webáruház) a Szolgáltató által forgalmazott termékek Ügyfelek részére történő értékesítésére. A Webáruházból történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházon keresztüli, valamint a Szolgáltató Facebook oldalán keresztül történő megrendelés lehetőségét bármely magánszemély, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet jogosult igénybe venni, aki vagy amely magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltak. A megrendelést a Weboldalon regisztrációval, továbbá regisztráció nélkül is lehetséges leadni. A megrendelő a megrendelt termék/termékek vételárát és a kiszállítási költséget, valamint utánvétes megrendelés esetén az utánvét költségét is köteles megfizeti.
1.4. A Webáruházban megvásárolható áruk (ruházati cikkek) lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk termékleírása tartalmazza. A termékek vételára mindig a kiválasztott termék alatt feltüntetett bruttó ár. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, továbbá utánvételes megrendelés esetén az utánvét költségét.
1.5. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja, és így a szerződést nem módosítja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
1.6. Az áruházban kiválasztott és megrendelt terméket GLS és MPL futárszolgálatával juttatjuk el Önökhöz! A kiszállítás határideje a rendelés feladásától számított 1-3 munkanap. A GLS futárszolgálat a kiszállítási napon küld egy tervezett kézbesítési időt, 3 órás időintervallumba. Az MPL futárszolgálat munkanapokon, reggel 8 és délután 5 óra között kézbesítenek! Kérjük vegyék figyelembe, hogy nem tudjuk előre pontosan megmondani, hogy az adott területen mikor szállítanak a futárok. Általában igaz az, hogy a felvételt következő munkanapon, munkaidőben kézbesítenek, ám határozott időpontra történő szállítást sajnos nem tudjuk garantálni! Amennyiben sem Ön, sem valamely családtagja nem tartózkodik otthon, akkor érdemes olyan címet megadni ahol munkaidőben át tudja venni a csomagot (pl. a munkahelyét). A megjegyzésben feltüntethet egyéb tudnivalókat is a szállítási címmel kapcsolatban, illetve feltétlenül adja meg mobiltelefonját a futár számára.
GLS futárszolgálat: Ha a futár nem talál senkit a címen, még kétszer újra meg fogja próbálni kézbesíteni a csomagot. Összesen háromszor fog megpróbálkozni a kézbesítéssel.
MPL futárszolgálat esetén: Sikertelen kézbesítés esetén a posta az Önhöz tartozó helyi postára teszi le a csomagot, amit 5 napon belül át vehet, ha ez idő alatt nem teszi meg akkor utána vissza szállítják üzletünknek a kiküldött csomagot.
1.7. A Szolgáltató több áru egyidejű megrendelését egy csomagként számolja az alábbiak szerint:
A GLS az alábbi szállítási módokat kínálja: Házhozszállítás, Csomagautomata https://www.csomag.hu/hu , CsomagPont https://www.csomag.hu/hu .
Magyarországon érvényes szállítási áraink
ELŐREUTALÁS ESETÉN: GLS Házhozszállítás: 1500 Ft, GLS Csomagautomata: 900 Ft, GLS CsomagPont: 1000 Ft.
UTÁNVÉTELES RENDELÉS ESETÉN: GLS Házhozszállítás: 1890 Ft, GLS Csomagautomata: 1290 Ft, GLS CsomagPont: 1390 Ft.
Az MPL az alábbi lehetőséget kínálja: Házhoz szállítás, Postán maradó, Posta pontok: MOL , Coop , Media Markt , Trend Maker, Csomagautomata.
Magyarországon érvényes szállítási áraink
ELŐREUTALÁS ESETÉN: MPL Házhozszállítás: 1800 Ft, MPL Csomagautomata/csomagpont: 990 Ft, MPL Postán maradó: 1400 Ft.
UTÁNVÉTELES RENDELÉS ESETÉN: MPL Házhozszállítás: 2190 Ft, MPL Csomagautomata/csomagpont: 1380 Ft, MPL Postán maradó: 1790 Ft.
50.000Ft-tól ( bruttó összeg) csak ELŐREUTALÁSRA van lehetőség és INGYENES a szállítási díj!
1.8. A Szolgáltató rögzíti, hogy Magyarországon kívül nem szállít csomagot.
2.1. A Megrendelő a megrendelését Weboldalon feltüntetett termékek kosárba helyezését követően két módon adhatja le:
2.1.1. regisztráció nélkül, a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a “Kosár tartalmának megrendelése” ikonra kattintás megerősítésével.
2.1.2. az első vásárláskor, vagy azt megelőzően, a regisztráció űrlapon kért adatok kitöltését követően, a fiókba történő belépést követően.
Ha a Megrendelés során valamely mezőt hiányosan tölt ki, a 2.1.1. és 2.1.2. pontban foglalt esetekben a Weboldalról hibaüzenetet kap, a hibaüzenetet követően a Megrendelőnek lehetősége van az adatai módosítására, pontosítására.
2.2. A Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb az adatok beérkezését követő 48 órán belül köteles a Megrendelő részére visszaigazolást küldeni e-mail útján.
2.2. A Szolgáltató a megrendelés során a Megrendelő által megadott személyes adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései alapján kezeli. Az adatkezelésről bővebben az adatvédelmi tájékoztató menüpontban tájékozódhat.
2.3. A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért felelősség nem terheli.
2.4. A megrendelést követően az Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik. Fizetési lehetőségek: utánvét vagy előre átutalás. Az előre utalás történhet a Szolgáltató visszaigazolásban szereplő bankszámlaszámára történő utalással.
2.5. Amennyiben a Megrendelő a fizetési módozatok közül az utánvételt választja, abban az esetben utánvételi kezelési költséget is meg kell fizetnie az 1.6. pontban rögzített kiszállítási költségen felül, amelynek költsége: bruttó 390,- Ft. Előre átutalás esetén a Szolgáltató a csomagot csak akkor adja át kiszállításra a kézbesítőnek, amennyiben a megrendelés visszaigazolásában szereplő pontos összeg beérkezett a Szolgáltató megrendelés visszaigazolásában szereplő bankszámlaszámára. Előre utalás esetében amennyiben a Megrendelő a visszaigazoló e-mail megérkezését követő 15 napon belül fizetési kötelezettségnek nem tesz eleget, a Szolgáltató a Megrendelőnek címzett írásbeli, egyoldalú nyilatkozattal jogosult a szerződéstől elállni, amely esetben a szerződés a Felek teljesítése nélkül megszűnik.
2.5.1 Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
2.6. A Megrendelő a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket kifejezetten elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.7. Szolgáltató rögzíti, hogy a kiszállítást Magyarországon belül csomagküldő szolgálaton keresztül végzi, a csomagküldő szolgálat a megrendelt árut munkanapokon, a csomagküldő szolgálat által küldött értesítésben szereplő időintervallumban szállítja házhoz.
2.8. Amennyiben a Megrendelő a megrendelt árut a szállítási címen a kézbesítés csomagküldő szolgálat által megadott időpontjában nem tudja átvenni, a megismételt kézbesítés időpontját köteles a csomagküldő szolgálattal egyeztetni.
2.9. A megrendelet termékek átvételét követően az Ügyfél késedelem nélkül köteles meggyőződni, hogy a kiszállított áru(k) mennyisége és minősége megfelel a megrendelésben foglaltaknak. A csomagküldő szolgálat a megrendelt árut sérülésmentes, bontatlan csomagolásban szállítja ki a visszaigazolásban szereplő címre. Sérülésmentes, bontatlan, eredeti csomagnak minősül a Szolgáltató által alkalmazott, a Szolgáltató logójával és egyedi tervezéssel ellátott csomagban történő szállítás. Amennyiben a csomagoláson az Ügyfél az átvétel során sérülést, vagy egyéb rendellenességet tapasztalna, a csomagküldő szolgálat az Ügyfél kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni.
3.1. A Szolgáltató a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján az alábbiak szerint szavatosságra és jótállásra köteles.
3.2. Hibás vagy nem megfelelő termék szállítása esetén a Megrendelő a Ptk. 6:159. § (1) bekezdés a) pontja alapján elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy a Megrendelő a Ptk. 6:159. § (1) bekezdés b) pontja alapján igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést – a fenti hivatkozott aránytalan többletköltségre tekintettel – nem vállalta, vagy e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
3.3. Szolgáltató rögzíti, hogy a Ptk. szabályai alapján a Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Megrendelő viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
3.4. A 3.2. és 3.3. pontban rögzített kellékszavatossági jogok érvényesítése érdekében a hibás a Megrendelő köteles annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni.
3.5. Szolgáltató rögzíti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el, a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
3.6. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ennek alapján, amennyiben a Megrendelő a teljesítéstől számított hat hónap eltelte után kívánja érvényesíteni kellékszavatossági jogait, a Megrendelőnek kell igazolnia azt, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
3.7. Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés (megrendelés) esetén a Megrendelőt szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Megrendelő az elállási jogát a Szolgáltató részére címzett, erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező nyilatkozat-mintát is.
3.8. A Megrendelő köteles az elállással érintett termékeket a Szolgáltató részére visszaadni, az eredeti állapot helyreállítása érdekében. Szolgáltató köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríteni a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
3.9. Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Megrendelőnek visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
3.10. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a 3.8. pontban meghatározott összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
3.11. A megrendelt termékek vonatkozásában a Megrendelő a termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
3.12. A termék abban az esetben minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Megrendelő termékszavatossági igényéta termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül, a dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszíti.
3.13. A gyártó (forgalmazó) a Ptk 6:168. § (3) bekezdésének rendelkezései alapján kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez a vagylagos feltételrendszerre tekintettel elegendő az a)-c) pontban található felsorolásban szereplő egy okot bizonyítania.
3.14. A Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
3.15. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Szolgáltató azon termékek esetében, amelyek eladási ára meghaladja a 10.000,- Ft-ot, jótállásra köteles, a jótállás egy éves jogvesztő határidőig áll fenn. A jótállási határidő a termék Megrendelő részére történő átadása napjával kezdődik, a jótállás alapján a Megrendelő kijavításra, illetve kicserélésre jogosult.
3.16. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
3.17. Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen pontban szabályozott szavatossági és jótállási feltételek a Facebook oldalon keresztül, illetve Facebook Messenger használatával leadott megrendelésekre is irányadóak, a közösségi felületek használatából eredő eltérésekkel.
3.18. Sérült csomag: Kérjük, hogy a futártasakot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni. Ha olyan sérülést tapasztal a tasakon, mely a benne lévő áru károsodására utal, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a csomagot. Ha magán a tasakon van egy kis karcolás, az még nem utal a benne lévő termék sérülésére. Jegyzőkönyv hiányában nem áll módunkban térítésmentesen cserélni a küldeményt. Ha sérülést tapasztalnak, kérjük haladéktalanul lépjenek ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatba a trendidivatluxury@gmail.com e-mail címen vagy munkaidőben a (24) 402 402 telefonszámon.
4.1. Az Ügyfél/Megrendelő a Webáruház működésével, a megrendelésekkel kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót: levelezési cím: 2310 Szigetszentmiklós, Dobó István u. 23., vagy E-mail: trendidivatluxury@gmail.com ; telefonszám: +36/24-402-402 . Telefonon, munkanapokon 10-18 óráig között érhető el a Szolgáltató.
4.2. A telefonon tett panaszokat a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a lehetőségekhez mérten orvosolja.
4.3. Amennyiben az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a Szolgáltató részéről a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató legkésőbb a panasz elbírálását tartalmazó érdemi válaszához mellékelve küldi meg az Ügyfél részére.
4.4. A Szolgáltató az Ügyfél által szóban tett vagy az Ügyfél álláspontja szerint a Szolgáltató által nem kielégítően kezelt panaszokra, valamint az írásban tett panaszokra egyaránt azok beérkezését követő 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.
4.6. Az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben fennálló, jelen ÁSZF-ből eredő jogvitáit peres, továbbá más jogi úton is érvényesítheti, valamint jogosult a Szolgáltató székhelye szerint illetékes, Pest Megyei Békéltető Testület eljárását kezdeményezni.
4.7. Az illetékes békéltető testület elérhetőségei:
Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület)
1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési cím: Pest Megyei Békéltető Testület, 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Az illetékes békéltető testületek aktuális elérhetőségét az alábbi honlapon megtalálja: https://bekeltetes.hu
A fogyasztóvédelmi hatóságok a kormányhivatalok szervezetében találhatóak, melyhez az alábbi linken találja meg az aktuális elérhetőségeket: www.kormanyhivatal.hu
5.1. Megrendelő a Webáruházon keresztüli megrendelés esetén elfogadja, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
5.2. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit bármikor módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ÁSZF módosítása azonban nem érinti a már létrejött szerződéseket, és az azokban rögzített feltételeket.
5.3. A Szolgáltató a jelen ÁSZF módosítása esetén a Ptk. általános szerződési feltételekre vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően köteles eljárni.
5.4. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések vonatkozásában a Ptk., a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet és a vonatokozó, mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadók.
Kelt: Szigetszentmiklós, 2021. május 26.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta[1]
Címzett[2]: *
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
[1] (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
[2] Szolgáltató neve, székhelye